Saturday 17 May 2014

Shaklee Kecutkan Cyst

Assalamualaikum dan salam sejahtera......

Sejak kebelakangan ni, saya sering lihat kawan2 di fb,kawan2 rapat bercakap pasal cyst. Ramai juga kawan2 yang kena cyst termasuklah diri saya sendiri..cuma bezanya jenis cyst n saiz dia ja berbeza dgn kawan2 lain. Adakah disebabkan ada cyst xboleh hamil? Cyst ni ada yang menganggu dan ada yang xmenganggu untuk anda hamil..kita kena tengok mana yang lebih dominan sama ada cyst or ovum..

Mesti anda nak tau kan mcm mna saya dapat detect saya ada cyst..Begini ceritanya...(teringat balik kenangan dan pengalaman saya masa dapat tau ada cyst)..Awal tahun 2013, waktu 2 saya tgh sibuk siapkan tesis saya untuk disubmit pada lecture saya...time ni saya baru je kawin,suamila yang temankan saya smpai tengah2 pagi untuk siapkan tesis saya..

Suatu malam tu (xingat tarikh tapi lebih kurang 27hb feb 2013) saya mengadu kat suami bgtau sakit belakang yang amat sangat smpai rasa dalam perut...suami ajak saya g hospital tp saya abaikan sebab nak siapkan tesis dulu..lebih kurang 3 pagi saya terjaga dari tidur sebab terlalu sakit perut n nafas rasa macam nak berhenti ja...hanya Allah je yang tau sakit sgt time 2...punya la gelabah suami time 2, bawak keta mmg laju abis la dengan pasang emergency signal lg..bila teringat balik kelakar pun ada,hihi...

Sampai ja kt Emergency Hospital Sungai Buloh, doktor pun check saya..Doktor ckp saya kena apendiks n kena dibedah segera..tp malangnya katil kat hospital penuh n saya ditransfer ke Hospital Selayang... Sampai ja kt Hospital Selayang doktor check saya lagi sekali sebelum dia nk operate untuk apendiks...Tapi bila dia check saya,perut saya disebelah kanan di dah kurang sakit..mungkin disebabkan injection ubat tahan sakit yang diberikan di Hospital Sungai Buloh tadi kot.. So doktor pun xjadi ak operate terus, then dia tahan saya untuk masuk wad...2 malam jugaklah saya tido dalam wad untuk pemantauan doktor..Syukur sangat time 2, Allah telah tunjukkan kat saya kasih sayang n pengorbanan suami saya yang susah payah ulang alik dari tempat keja ke hospital untuk jaga saya...Love u so much b...

Setelah 2 ari saya  dipantau di wad, doktor sahkan saya xkena apendiks pun...huh nasib la tak di operate masa awal2 lg..klo x free2 ja tinggal kesan jahitan...sehari sebelum saya keluar wad, sorang doktor perempuan datang check di wad n dia suggest kt saya untuk cek dengan pakar sakit puan...selepas check dengan doktor sakit puan, saya didapati mempunyai cyst di sebelah kiri rahim...xigt dah saiz cyst 2 berapa tp lbh kurang 2.6-2.8 cm...doktor xsuggestkan untuk operate lagi sbb belum bahaya....Lepas kuar wad, 2 kali jgak la saya kena jumpa doktor utuk tengok perkembangan cyst saya ni...bulan 6 n bulan 12 tahun lepas...last check bulan 12 doktor ckp saiz cyst saya 2.6cm... Start bulan 12 tahun lepas saya nekad untuk ambik set Shaklee untuk kecutkan cyst saya ni..sebelum ni ambik set kesuburan Shaklee untuk hamil..tp GLA Shaklee yang terdapat di dalam set ni xboleh diambil setiap hari sbb tkut ganggu if saya hamil...tapi lepas bulan 12 saya nekad untuk ambik set shaklee untuk kecutkan cyst secara serius...so GLA Shaklee saya ambik setiap hari, biarlah saya xhamil lagi yang penting saya dapat kecutkan cyst ni dulu then baru pikir untuk hamil...Sebab risau cyst ni menganggu untuk saya hamil....

Bulan April yang lepas, saya ke Hospital Umra untuk check cyst ni sbb sakit perut sebelah kiri,,risau pulak cyst ni membesar sebab last check bulan 12 2013 ja...sampai ja Hospital Umra, doktor pun scan guna ultrasound untuk tengok cyst...Alhamdulillah resultnya, cyst saya sebenarnya sudah mengecil dari 2.6cm ke 2.2cm... So kenapa saya asyik sakit perut jer??? jawapan doktor adalah muscle pain... sbb xde apa2 masalah pun kat rahim klo dilihat dari result scan tadi... mgkin jugak kot sbb saya angkat benda berat skit 2 -3 ari sebelum sakit perut... sekurang-kurang check dengan doktor ari ni mampu memberikan senyuman kepada saya sbb cyst dah semakin kecut...sebelum ni dengar orang lain ja bgtau cyst diorg kecut lepas ambik Shaklee... So kesannya Alhamdulillah dengan izin Allah saya juga dapat merasa kesan daripada penggunaan Shaklee.... sekarang saya sedang berusaha untuk hamil pulak..doakan saya ye kawan2.... 

Jika anda adamasalah yang sama mcm saya n nak tau set Shaklee yang mampu untuk bantu anda....hubungi saya segera...InsyaAllah saya sedia membantu anda...



Hubungi Saya :

FB KZ Healthy Beuty | 0111-1669690 (sms/whatsapp) |khaidaazita@gmail.com

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
*Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat jangan lupa clik "google +1"
*COD - Sungai Buloh; Kuang; Paya Jaras; Bukit Rahman Putra; 
Subang Bestari; Kg Melayu Subang; Bukit Subang; 

1 comment:

  1. makan herba untuk cyst ini 5 biji pagi 5 biji malam. konsisten 3 bulan. ada banyak testimoni cyst yang kecut dan hilang. cuba amalkan penawar cyst ini ye

    ReplyDelete

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...