Saturday 25 January 2014

Masalah Kulit Kering dan Bersisik

Geram je kan bila kita tengok kulit kering jer..padahal minum air bukan main lagi...hmm selalu terpikir-pikir apalah masalah yang kita hadapikan..Nak jugak kulit cantik dan lembut je kan ala-ala baby gitu,hihi...


Lepas godek2 ilmu kecantikan ni,rupanya saya kena tambahkan sedikit hidangan ikan dalam menu harian...Alamak ikan la pulak,dah la xberapa nak suka sangat mkn ikan ni..So jalan yang paling mudah untuk dapatkan khasiat yang sama adalah Asid lemak omega 3 yang kaya dengan minyak ikan..Kan senang telan je tapi manfaatnya banyak..



Pilih Omega 3 paling berkualiti tinggi seperti Omega Guard Shaklee

Lemak asid Omega 3 juga mampu melindungi kulit anda dari kerosakan. Bila anda terdedah kepada radiasi ultraviolet (UV) dari pancaran cahaya matahari, satu bahan berbahaya yang dipanggil radikal bebas akan terhasil, dimana ia boleh merosakkan sel dan mengakibatkan penuaan pramatang serta menjurus kepada kanser. Lemak asid Omega 3 bertindak sebagai antioksidan yang melindungi badan anda dari bahan ini.


Lemak asid Omega 3 bukan sahaja melindungi badan anda dari kerosakan akibat sinaran matahari, ia sebenarnya membantu memperbaiki kulit. Apabila badan anda terdedah kepada sinaran berbahaya UV, EPA boleh membantu menghalang pelepasan enzim yang memusnahkan kolagen, mengelakkan kulit kendur dan berkedut. Beberapa penyelidikan mencadangkan lemak asid Omega 3 juga berperanan menghindar beberapa jenis kanser kulit, bagaimanapun ini masih belum dibuktikan lagi dan sekadar teori.

Disebabkan sifat anti-anflamasinya, Omega 3 juga mampu melegakan masalah kulit seperti rosacea, psoriasis, dan eczema.

Omega 3 juga sangat baik untuk kulit kepala. Kekurangan nutrisi yang satu ini, kulit kepala anda akan mula mengering dan tidak stabil serta rambut anda boleh hilang kilauannya.
Sumber asal yang telah ditulis semula dalam bahasa ibunda.

So banyak sangat manfaat yang ada boleh dapatkan untuk cantik. Dengan harga yang berpatutan setanding dengan kualitinya. Apa tunggu lagi,nak cantik grab la 1 kan..

credit :
http://www.freevitamin.my/2014/01/fungsi-omega-3-untuk-kecantikan-kulit.html#ixzz2rTqbbtKS



Hubungi Saya :

FB KZ Healthy Beuty | 0111-1669690 (sms/whatsapp) |khaidaazita@gmail.com

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
*Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat jangan lupa clik "google +1"
*COD - Sungai Buloh; Kuang; Paya Jaras; Bukit Rahman Putra; 
Subang Bestari; Kg Melayu Subang; Bukit Subang; 
Kota Damansara; dan Pos laju ke SELURUH MALAYSIA.




0 comments:

Post a Comment

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...